joi, 30 aprilie 2015

Recenzie: Maximum Ride: Şcoala s-a terminat...pe veci! de James Patterson



Titlu: Maximum Ride: Şcoala s-a terminat... pe veci! 

Titlu original: Maximum Ride: School's out-forever

Autor: James Patterson

Traducerea: Silviu Genescu

Editura: Leda

An apariţie: 2012

Număr pagini 448

Cartea poate fi comandată de AICI



Descriere:


MISIUNE FINALĂ: SALVAREA LUMII!
O continuare – captivantă, plină de acţiune, mister, umor... şi tot ce-ţi mai poţi dori – a aventurilor trăite de copiii cu aripi.
Chiar dacă cei şase copii-pasăre trec uneori prin momente tragice, sunt urmăriţi şi atacaţi, nimic nu-i poate opri din drum. Visul lor de a-şi găsi părinţii se spulberă însă după ce unul dintre ei reuşeşte să-i cunoască pe cei care i-au dat viaţă.
Dezamăgirea este atât de profundă şi de dureroasă, încât preferă să se întoarcă la prietenii înaripaţi lângă care se simte ca într-o familie adevărată.
Destinul pare să le surâdă la un moment dat, când agentul FBI Anne Walker îi ia în grijă şi le asigură tot ce-şi poate dori orice copil – o viaţă normală, un cămin adevărat, mers la şcoală, prieteni etc., etc.
Dar visul frumos nu durează, fiindcă Eliminatorii şi „halatele albe” sunt pe urmele lor, mai hotărâţi ca niciodată să-i captureze...
Şi în tot acest amalgam de aventură, mister, curaj şi luptă pentru supravieţuire, Max nu trebuie să uite că – atunci când va veni momentul apocaliptic al omenirii –, ea va trebui să fie salvatoarea vieţii pe Pământ.

Recenzie:

Nu ştiu de voi dar eu una mi-aş fi dorit să descopăr cărţile lui James Patterson mult mai devreme, deoarece mi-ar fi plăcut să fac parte din aceste lumi şi pe vremea când eram un copil. Dar ştiţi cum se spune, atunci când nu te poţi bucura de copilărie în copilărie, te bucuri în adolescenţă sau când eşti chiar adult. Aşa am făcut eu.

Mie sincer nu mi se pare că James Patterson scrie doar pentru copii, deoarece cărţile lui sunt bune pentru orice persoană de orice vârstă. Deşi cărţile sunt, într-adevăr, mai copilăreşti, îţi pun mintea la încercare şi paradisul în care te afli este uimitor.

Maximum Ride volumul doi vine încărcat cu multe sentimente şi aventuri. În primul volum cei şase prieteni: Maximum, Fang, Iggy, Nudge, Gazzy, Angel şi mai nou, căţelul Total şi jucăria Celeste, erau mai mereu pe fugă, în al doilea volum au parte de o mică pauză, în care cunosc oameni reali, fac parte dintr-o societate adevărată, merg la o şcoală adevărată unde lumea nu caută să facă experimente pe ei, şi se bucură de viaţă cum orice copii de vârsta lor ar trebui să o facă. Micuţa lor pauză am luat-o ca fiind şi rea şi bună. Mi s-a părut bine să cunoască lucruri noi şi să experimenteze, dar nu mi-a plăcut faptul că după ce au părăsit locul de relaxare, cei mici au început să se simtă din nou singuri.

A fost un volum mult mai sentimental ca primul şi chiar mi-a părut rău de cei şase. Nu au avut niciodată un loc al lor şi mai mereu sunt pe fugă, deoarece riscă să fie prinşi şi transformaţi iar în nişte şoareci de laborator.  Eu una, pe parcursul întregii cărţi, m-am gândit numai cum ar fi viaţa mea fără mama şi tata, şi cum ar fi dacă aş fi mereu pe fugă, fără a avea o casă stabilă şi nişte persoane să-mi poarte de grijă.

Mi-a plăcut mult volumul al doilea, poate puţin mai mult decât primul, probabil pentru că a fost mai diferit şi acţiunea se tot schimba.

Lucrul care mi-a plăcut mult a fost faptul că am putut vedea în spatele măşti lui Ari. Pare un tip care este în stare să ucidă tot ce mişcă, dar în realitate este doar un copil de 7 ani care îşi doreşte doar afecţiunea tatălui său şi admiraţia acestuia, ca orice copil. 

Vă recomand seria cu mult drag şi aştept cu nerăbdare următorul volum.


Citate:

''Optimismul este o supraestimare, Max, a zis Vocea. E mai bine să te confrunţi direct cu realitatea.''

''Trebuie să-ţi respecţi duşmanii, Max, am auzit Vocea. Să nu-i subestimezi niciodată. În momentul în care-o faci, te vor zdrobi. Fii isteaţă în privinţa lor. Respectă-le capacităţile, chiar dacă ei nu le respectă pe ale tale.''

''Mă bucur atât de mult că te distezi, Maximum. În vreme ce lumea arde.''

''Nu te împotrivi curentului, Max, a spus Vocea. Fă-te una cu curentul.''

''Poate că Jeb a fost cel care ne-a scos din cuşti, însă tu eşti cea care ne-a ţinut departe de ele, Max.''

''Undeva în adâncul său se declanşă o explozie, aproape dureroasă, de bucurie. O să-l ajute pe tati. A sus că era mândru de el. O va captura pe Max numai pentru el. Era ca şi cum ar fi venit Crăciunul şi ziua lui şi chiar şi Halloweenul, toate deodată.''

''Eşti mai presus decât revolta împotriva sorţii tale, doar de dragul rebeliunii. Ai o întâlnire cu destinul. Să nu întârzii.''


Notă: 

2 comentarii: