Recenzie: Insurgent de Veronica Roth

O ALEGERE DEVINE UN SACRIFICIU
UN SACRIFICIU DEVINE O PIERDERE
O PIERDERE DEVINE O POVARĂ
O POVARĂ DEVINE O BĂTĂLIE
O SINGURĂ ALEGERE TE POATE DISTRUGE
O tulburătoare poveste de iubire, plină de răsturnări de situaţie, cu decizii sfâşietoare şi dezvăluiri emoţionante ale naturii umane…
Într-un Chicago distopic, unde tinerii care au împlinit vârsta de şaisprezece ani sunt obligaţi să aleagă una dintre cele cinci facţiuni, căreia ar trebui să-i fie devotaţi pentru tot restul vieţii, Tris Prior continuă să-i salveze pe cei pe care îi iubeşte — şi pe ea însăşi —, în timp ce caută răspunsuri la întrebări sfâşietoare despre durere şi iertare, identitate şi loialitate, politică şi iubire.
Pentru Tris, ziua iniţierii ar fi trebuit să reprezinte o victorie şi să fie sărbătorită alături de cei din facţiunea aleasă; în schimb, ziua se sfârşeşte cu orori de nedescris. Războiul bate la uşă, în timp ce conflictele dintre facţiuni şi ideologii se extind cu repeziciune. Şi în vremuri de război, se formează tabere, se dezvăluie secrete, iar alegerile devin irevocabile şi dure. Transformată de propriile sale decizii, dar şi de durerea sufletească şi de sentimentul de vinovăţie, Tris trebuie să-şi accepte Divergenţa, chiar dacă nu ştie ce îi rezervă viitorul.

Recenzia:

Mi-am trosnit degetele şi mi-am zis că trebuie să scriu recenzia asta, deşi încă habar nu am ce este cu mine. Mai devreme, acum vreo câteva minute, am terminat Insurgent şi tot ce pot spune este că nu ştiu. Nu ştiu, nu ştiu, nu ştiu. Nu-mi găsesc cuvintele, iar în mintea mea este o harababură totală, aşa că vă spun de pe acum că nu ştiu ce v-a ieşi din această recenzie.

Iniţial, atunci când m-am apucat de Insurgent, nu m-a prins deloc, de aceea am şi citit începutul foarte greu. Dar când am trecut de pagina 150, cam aşa, am început să nu mai ţin socoteala paginilor şi să citesc şi să tot citesc, fără să mă opresc. Multe lucruri, multă acţiune şi mult prea multe sentimente, încât nu am ştiu cum să le fac faţă. Au fost unele momente în care pur şi simplu reciteam paragrafele de 3 ori să mă conving că nu citisem prost şi că totul era real, nu o simulare. Sincer, nu-mi venea să cred.

Ştiţi momentul ăla când citiţi o carte şi personajele vă intră pe sub piele, făcându-şi loc în inima voastră, fără să vă daţi seama? Mi s-a întâmplat de nenumărate ori şi mi-am zis că nu o să mai las asta să se întâmple, doarece îmi fac rău singură. Dar am făcut-o iar şi m-am ataşat mult de personajele din seria asta. Asta e un fel de spoiler, dacă pot spune aşa. Faptul că am prins drag de personaje, am ajuns chiar să le iubesc, iar la sfârşitul lor am ajuns tot eu cea care suferă şi plânge. Nu-i corect!

Cartea asta m-a făcut să simt orice sentiment posibil, iar în unele momente îmi venea s-o arunc în perete şi s-o termin cu ea, dar nu puteam. M-a prins în lumea ei şi m-a lăsat să plec numai după ce am terminat-o, când inima mea nu mai era aceeaşi, iar gândurile îmi erau tulburate.

Nu ştiu dacă am mai spus asta, dar cartea este superbă. Uimitoare. Părerea mea este că autoarea face un salt mare de la Divergent la Insurgent, şi chiar aş vrea să o întâlnesc pe Veronica, şi nu să mă iau de ea pentru ceea ce le-a făcut personajelor mele preferate, ci să-i mulţumesc că m-a făcut să simt toate astea. Toate aceste chestii pe care nici nu le pot descrie în cuvinte.

Sfârşitul cărţii m-a lăsat cu gura căscată şi deşi aveam anumite spoilere de la diferite persoane, tot am rămas surprinsă. Acum aştept să citesc Experiment, dar înainte de asta trebuie să-mi trag răsuflarea şi să mă pregătesc serios de o nouă călătorie în lumea asta, pe care poate şi sper că am s-o duc la capăt cu gânduri bune şi împăcate.

Sper că cei ce ciţiti această recenzie, şi nu numai voi, să încercaţi seria aceasta. Este genială şi atinge cote înalte de uimite, pe care nu orice carte le poate atinge.

În închiere, doresc să le mulţumesc mult celor de la editura Leda, deoarece mi-au oferit cartea şi totodată, o împingere de la spate să intru în lumea asta a Divergenţilor. Mulţumesc!

Citate:

''Asemenea unui animal sălbatic, adevărul e ărea puternic pentru a rămâne închis.''

''Neînfricarea e cea mai crudă dintre cele cinci,
Se sfâşie unii pe alţii în bucăţi...''

''Erudiţia este cea mai rece dintre cele cinci,
Cunoaşterea e un lucru costisitor...''

''Dar mă gândesc la inimă. Nu mă mai gândesc la a mea, ci la a lui Eric, şi la cât de gol va suna pieptul lui când inima va înceta să îi mai bată.''

“Oamenii, tocmai am descoperit, sunt alcătuiți din straturi și straturi de secrete. Crezi că-i cunoști, că-i întelegi, dar motivele lor îți sunt întotdeauna ascunse, îngropate adănc în inimile lor. Nu-i vei cunoaște niciodata cu adevărat, însa, uneori, hotarăști să ai încredere în ei.’’

''Singurul lucru pe care Neînfricaţii îl ştiu, iar cei din Candoare nu, este cum să lupţi chiar şi atunci când lupta pare inutilă.''

'' Ghicitoare logică: într-o luptă două părţi perfect egale, cum poate una să câştige?

Răspuns: Una nu poate.''