Recenzie: Începutul tuturor lucrurilor de Robyn Schneider

Titlu original: The beginning of everything

Autor: Robyn Schneider

Număr de pagini: 304

An apariţie: 2015

Editura: Epica

DESCRIERE:

EZRA FAULKNER, băiatul perfect și admirat de toți, este convins că oamenii sunt sortiți ca la un moment dat pe parcursul existenței lor să apară o tragedie – o singură întâmplare, – în urma căreia viața este privită cu alți ochi, abia atunci fiindu-le dat să trăiască lucruri cu adevărat importante. Momentul lui tragic, de cumpănă, a sosit atunci când era pregătit să le piardă pe toate: într-o noapte îngrozitoare, un şofer neatent îi distruge genunchiul lui Ezra, cariera lui sportivă şi viața socială.
Acum, că nu mai e candidatul preferat pentru titlul de Regele Balului, Ezra ajunge la masa excluşilor unde o cunoaşte pe Cassidy Thorpe. Cassidy e diferită de toți oamenii pe care Ezra i-a întâlnit vreodată – e firească fără să facă eforturi şi extraordinar de inteligentă.
Împreună, Ezra şi Cassidy descoperă flash mob-urile, comorile îngropate şi un pudel care ar putea fi
reîncarnarea lui Jay Gatsby. Dar pe măsură ce Ezra se dedică unor studii noi, unor prietenii noi şi unei iubiri noi, descoperă că unii oameni, aidoma cărților, sunt uşor de interpretat greşit. Şi acum trebuie să analizeze: dacă acel moment tragic, de cumpănă, a lovit deja, ce te mai faci atunci când ești nevoit să înfrunți ghinioanele care nuîncetează să apară.

RECENZIE:

Vreau să încep prin a le mulţimi celor de la editura Epica pentru că mi-au oferit romanul şi aşa am avut şi eu şansa să îl citesc. Mulţumesc!

Huh, păăăăi,
Sinceră să fiu, chiar mă aşteptam să îmi placă. Când am văzut că urmează să apară şi la noi m-am informat despre ea şi mi s-a părut interesantă, genul de carte pe care aş vrea să o citesc pentru a mă linişti. Deşi mă aşteptam să îmi placă, nu mă aşteptam să îmi placă aşa de mult pe cât mi-a plăcut. M-a surprins destul de plăcut când am văzut că romanul nu este despre ceea ce mă gândeam eu că este.

Eram extrem de curioasă şi pot spune că m-a atras din primele pagini. Carte începe cu un citat frumos spus de însuşi Ezra Faulkner, cartea fiind din perspectiva lui. Viaţa este o tragedie la fel ca această carte. Când zic de carte mă refer la sensul bun al cuvântului. Pe mine citatul m-a convins să merg mai departe şi aşa am făcut. Am citit fiecare rânduleţ, fiecare replică, fiecare dialog. Am încercat să înţeleg fiecare personaj în parte, să înţeleg fiecare situaţie. Am reuşit să nu critic fiecare personaj încă de la începutul cărţii, lăsându-le dă-mi demonstreze personalitatea lor până la finalul cărţii. Chit este că unele personaje chiar au fost cum mă aşteptam, iar unele nu.

''Uneori, cred că toată lumea are o tragedie care abia aşteaptă să i se întâmple, că oamenii care cumpără lapte îmbrăcaţi în pijamale sau cei care se scobesc în nas la semafor sunt doar la câteva secunde distanţă de un dezastru. Că viaţa fiecărui om, indiferent cât de banală ar fi, are un moment în care va deveni ieşită din comun - o singură întâmplare care va declanşa toate întâmplările cu sens de după aceea.''

La început Ezra nu m-a impresiona deloc, dat fiind că era un popular ca fiecare altul. Avea atitudinea aia pe care o au toţi tipi populari care e greu de suferit. După accident s-a schimbat deşi nu a scăpat de toată aroganţa pe care o avea. S-a izolat de lume, crezând că toţi îl priveau şi făceau lucruri pentru el doar din milă, deşi nu era chiar aşa. Îşi ignora prieteni care nu venise să îl viziteze când fusese în spital, slăbise şi arăta ca un vampir deprimat.

Atunci când o cunoaşte pe Cassidy nu simte nimic faţă de ea, doar i se pare că e puţin ciudată şi diferită. După ce se cunosc mai bine şi petrec timpul împreună, în parc, la clubul de dezbateri, se îndrăgostesc unul de altul cum fac adolescenţi din ziua de azi.

Cassidy este un mister, o enigmă ce cere să fie rezolvată. Autoarea ne-a oferit de-a lungul romanului firmituri din discuţii, din acte, care ne ajută la rezolvarea enigmei Cassidy Thorpe. Dar acele firmituri sunt nişte firmituri pe care, desigur, le ignorăm cu toţi. Eu una de-abia la sfârşit mi-am dat seama de sensul lor. Am încercat să o descopăr pe Cassidy, dar nu am reuşit până când Ezra nu a făcut-o. Este o persoană ciudată, specială, şi diferită. Se comportă ciudat, foarte ciudat, iar la anumite faze devenea uşor enervantă, mai ales când mă apropiam de final. Dar când am descoperit adevăratul motiv al comportamentului ei bizar am înţeles-o.

Credeam că este genul ăla de roman tip John Green la început. Genul ăla de carte care te lasă în lacrimi şi te face să îi urăşti autorul şi să îl vezi mort pe undeva... Ştiţi voi! Păi, nu. Am aşteptat de-a lungul cărţii punctul ăla în care se întâmplă chestia aia care te lasă fără lacrimi, dar nu a fost aşa. Şi sinceră să fiu lucrul ăsta mi-a plăcut cel mai mult la carte. Faptul că deşi anumite personaje se despart, anumite prietenii se rup, fiecare reuşeşte să treacă într-un mod sau altul. Mi-a plăcut că nu a trebuit să ţin teancul de şerveţele lângă mine (doar pentru sărmanul Cooper, îmi pare rău de el).

''Începutul tuturor lucrurilor'' este cartea aia care îţi rupe inima în bucăţele, ţi-o lipeşte la loc şi este alături de tine până te vindeci. V-o recomand cu toată plăcerea!

Citate:

''Încă mai cred că vieţile tuturor, indiferent de cât de banale sunt, au o singură întâmplare tragică după care se va petrece tot ceea ce contează. Acel moment e catalizator - primul pas din ecuaţie. Dar să cunoşti acel prim pas nu te duce nicăieri - abia ce vine după aceea determină rezultatul.''

''O parte din mine parcă se bucura că acei prieteni dispăruseră, lăsând în urmă doar un gol enorm, pe marginea căruia mă balansam, încercând să nu cad în golul din interiroul meu pentru că mi-era teamă să aflu cât de adânc era.''

''Ca şi în cazul lui Hamlet, minţile mele vin şi pleacă.''

'' - N-am spus nimic.

- Tăcerea ta mă judecă.''

'' Ca întotdeauna, m-a lăsat să-mi doresc mai mult şi să visez la cum ar fi fost dacă aş fi primit vreodată ceea ce-mi doream.''

''- Credeam că tu, dintre toţi oameni, ai vrea să evadezi.

- Prizonieri imaginari sunt tot prizonieri.''

''Avea gust de comori îngropate, a leagăne şi a cafea. Gustul ei era ca sentimentul pe care ţi-l dau artificiile, că sunt ceva de care te poţi apropia, dar nu le poţi avea niciodată numai pentru tine.''

''M-am întrebat dacă despre asta era vorba şi acum. Dacă mă holbam la cadavrul putrezit al relaţiei noastre convins pe nedrept că încă mai era viaţă în el, agăţându-mă de o minciună dezinformată.''

''Oscar Wilde a spus odată că a trăi este cel mai rar lucru pe lume, pentru că majortitatea oamenilor doar există şi atâta tot. Nu ştiu dacă are dreptate, dar ştiu că am petrecut mult timp din viaţă existând şi acum intenţionez să trăiesc.''

Notă: