Recenzie: Maximum Ride: Experimentul Angel de James Patterson

Număr de pagini: 448

Traducere: Silviu Genescu

An apariţie: 2012

Editura: Leda

Bună, dragilor!
Am revenit cu o recenzie care sper să vă placă şi să vă îndemne să citiţi cartea. Sau nu.

Eu am un tic ciudat, iar în acelaşi timp prost. Am obiceiul de a cumpăra diferite cărţi, deşi respectivele cărţi sunt, uneori, şi ultimele părţi din anumite serii. Fie că au un preţ extrem de convenabil sau doar că-mi face coperta cu ochiul, eu cumpăr. Aşa am făcut şi cu Maximum Ride - doar că a fost un schimb, ceva diferit - şi inţial voiam să o dau, dar am zis că dacă totuşi a străbătut un drum din Galaţi până în Bacău să-i dau o şansă. Aşa că, mi-am cumpărat şi primele două volume. Greşeala mea - în sensul bun.

Sincer, când am văzut că seria se cheamă Maximum Ride, am zis că-i ceva legat de maşinii, curse, vrum-vrum, ştiţi voi. Acum că am citit primul volum am realizat că Maximum Ride nu este cu vrum-vrum ci cu flip-flip. M-a suprins extrem de plăcut subiectul şi mă bucur că nu am citit descrierea cărţii şi că am descoperit de una singură povestea sa. A fost extrem de frumos să merg într-o mare aventură alături de nişte copii minunaţi.

Descriere:
Şase copii minunaţi, fără cămin, fără familii, fug pentru a-şi salva viaţa. Max Ride şi cei mai buni prieteni ai ei sunt rezultatul unui experiment cumplit: au fost crescuţi într-un laborator-închisoare, ca şobolanii în cuşti, fiind modificaţi genetic, astfel încât au aripi şi pot zbura. Iar acesta este doar începutul puterilor lor uimitoare. Acum, după ce au reuşit să evadeze, trebuie să afle răspunsul la multe întrebări care îi obsedează: cum au venit pe lume, cine sun părinţi lor, de ce sunt superiori altor fiinţe umane, cum pot scăpa de creaturile blestemate care îi urmăresc şi multe altele.
Un thriller fascinant cu personahe care te curecesc de la prima pagină, multă acţiune şi aventură.

''MAXIMUM RIDE este povestea mea preferată, poate cea mai reuşită.'' - James Patterson

Mi-a plăcut mult modul în care James, autorul, a ales să scrie cartea. Are un stil, nu unic, dar special. A scris carte într-un mod obişnuit, cu un limbaj normal, dar totuşi, ştie cum să intre în inimile cititorilor şi să facă cartea specială.

În carte, Şcoala este descrisă şi făcută ca fiind un loc al ororii, în care sunt făcute experimente pe copii. În viaţa reală, copii văd şcoala exact cum este ea, de fapt, în Maximum Ride. Un loc oribil în care nu vrei să te duci. Ceea ce vreau să spun este că autorul ştie cum să-i facă pe plac unui copil. El gândeşte ca un copil şi scrie ce un copil ar dori să citească, ceea ce am apreciat mult.

Am ajuns să mă simt puţin prost, pentru că ei aveau, într-adevăr, o viaţă dificilă, iar Max la doar 14 ani, trebuia să aibă grijă de ceilalţi cinci prieteni ai ei, care îi erau ca nişte fraţi. Cei şase sunt nevoiţi să supravieţuiască cum ştiu mai bine şi sentimentul pe care l-am întânit de-a lungul cărţii, acel sentiment pe care toţi l-au simţit, este sentimentul de a nu avea părinţii, m-a făcut să mă gândesc puţin şi să realizez că sunt chiar norocoasă. Prin simplu fapt că eu am doi părinţii iubitori - mai mult sau mai puţin cool.

Cartea nu este deloc greoaie, este scrisă simplu, cu pasaje uşor de pătruns. Ştie cum să te prindă chiar de la prima pagină, iar deşi are peste 400 de pagini, am citit-o extrem de repede, dat fiind că mi-a plăcut mult. Am trăit nişte momente minunate alături de Maximum Ride, Iggy, Fang, Angel, Gazzy şi Nudge, de care m-am îndrăgostit. Sunt nişte copii-pasăre minunaţi pe care de-abia aştept să-i reîntâlnesc în următorul volum. Am călătorit, ce-i drept, mult; am tăbăcit nişte Eliminatorii, ne-am făcut veacul prin New York City, am mâncat multă mâncare -partea mea favorită- şi am ajutat nişte suflete inocente.

Cert este că mi-a plăcut mult şi cu siguranţă că, pe lângă seria Maximum Ride, voi mai citit de-ale autorului.

Maximum Ride este un lider adevărat, pe care de-abia aştept să-l mai urmez şi în alte aventuri, prin următoarele volume.

A fost o lectură interesantă şi plecută, pe care v-o recomand cu toată căldura inimii.

Citate:

''- O nouă zi, am zis. Scoală-te şi înfrunt-o.''

''Doamne.... oameni erau fragili ca nişte coji de ouă.''

''Cunoaşterea este o povară îngrozitoare, continuă Vocea. Te poate ajuta, dar te poate băga în pericole mai mari decât orice până acum.''

'' Max... ai o misiune mult mai importantă decât găsirea părinţilor stolului. Concentrează-te să ajuţi întreaga lume, nu doar pe prietenii tăi.

Mi-am ţinut aripile în echilibru, plutind foarte, foarte mult timp pe un curent cald, ascendent. Era ca şi cum aş fi plutit pe un nor, cea mai grovază senzaţie pe care ţi-o poţi imagina. Aş vrea să poţi încerca asta împreună cu mine. Poate, data viitoare.

Ştii, Voce, m-am gândit în cele din urmă, prietenii sunt lumea mea. ''

''La altitudinea de patru mii cinci sute de metri, încă mai puteam distinge culorile maşinilor care circulau de-a lungul autostrăzii cu taxă din New Jersey, sub noi. Mă simţeam nemaipomenit să străbat din nou văzduhul, intrinzându-mi aripile cu totul, îndepărtând tristeţea. Zburam într-o formaţie lejeră înaintând fiecare prin siajul aerian al celuitalt, zâmbind din nimic. Eram fericiţi să fim împreună pe cer, mult deasupra lumii care deţinea misterele şi durerea noastră.''

''Şi fără niciun preaviz, m-am aplecat şi l-am sărutat pe gură, uite-aşa.

- Au, a zis, atingându-şi buza ruptă, apoi ne-am uitat unul la altul şocaţi.''

Notă: