marți, 17 martie 2015

Recenzie: The Hunger Games - Mockingjay part 1




Regia: Francis Lawrence

Cu: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth, Donald Sutherland

Gen: Acţiune, Aventuri, Dramă, SF

Durată: 123 minute

 Premieră în România: 21.11.2014






Descriere:

Katniss se recuperează după extenuantele Jocuri ale Foamei, întrebându-se încontinuu dacă a avut vreun rost surprinzătorul complot împotriva Capitoliului ce a salvat-o de la o moarte sigură. Fără ţel, eroina priveşte cum cei din jur se pregătesc pentru ofensiva ce ar putea distruge o dată pentru totdeauna tirania din Panem şi se lasă fără mult entuziasm prinsă în luptă, devenind simobolul Rezistenţei. Curând, ea se va trezi prinsă într-un pericol mortal, alături de cele mai dragi persoane din viaţa ei.


 Recenzie:

Sinceră să fiu, nu mă aşteptam ca filmul ăsta să fie vreo capodoperă de Oscaruri sau să mă impresioneze la maxim (vorbesc strict de partea asta), dar totuşi, mă aşteptam la ceva mai mult. Primele două părţi ale francizei chiar mi-au plăcut, deşi au fost omise multe chestii din carte, care după mine ar fi trebuit să fie, au fost bune. Ambele au avut un impuls puternic atât asupra mea, cât şi asupra lumii, chiar şi a celor ce nu au citit nici măcar o carte din trilogie. Dar această parte, cu mâna pe tastatură vă spun, nu mi s-a părut deloc cine ştie ce. Am stat aproape două ore în scaun aşteptând ceva ce nu avea să apară. 
Când am văzut trailer-ul am zis că o să îmi placă, deşi este doar o jumătate dintr-un întreg. Părea un film chiar bun care merită toţi bani. Filmul ăsta l-am aşteptat cu gândul că aveam să văd ceva bun, dar am fost dezamăgită. 

Au fost şi momente plăcute, cum ar fi revederea lui Finnick cu Annie - îi ador pe ăştia doi -. Finalul care te lasă cu un semn de întrebare. Katniss la spitalul din Districtul 8 şi alte câteva chestii mărunte.

Jocurile Foamei: Revolta Partea 1 a fost doar o prezentare, un început, a unui lucru major, adică partea a doua a Revoltei, care sunt sigură că-şi va pune bine amprenta pe oameni şi că ne va surprinde pe toţi (mai ales pe cei ce nu au citit cărţile).

 Mi se pare într-un fel bine că au împărţit ultima carte a trilogiei în două filme, asta însemnând să primim mai puţin la început şi mai mult la sfârşit. Dacă această parte a fost slabă, este pentru că a fost doar o prezentare. Un început al unui lucru major, adică partea a doua a Revoltei, care sunt sigură că-şi va pune bine amprenta pe oameni şi că ne va surprinde pe toţi (mai ales pe cei ce nu au citit cărţile.) 

Acest film este ca o pietricică ce face parte dintr-o avalanşă. La început cade pietricica, după care vine avalanşa.

Notă:




2 comentarii:

  1. Vai, de ce atat de putin? Am iubit seria aceasta. M-am indragosit, iremediabil, de Effie! Mi se pare punctul de plecare ar tuturor cartilor de genul distopiilor. Adica, cu alte cuvinte, Hunger Games le intrece pe toate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu iubesc seria enorm de mult! O ador şi pe Effie :)) Dar filmul ăsta chiar m-a dezamăgit. Cărţile sunt bune şi mi-au plăcut mult (deşi o urăsc pe Suzanne pentru ultima carte.) Sper totuşi ca următoarea parte să fie mai bună şi să-i dau cinci floricele.

      Ștergere