miercuri, 24 decembrie 2014

Recenzie: Sub Aceeaşi Stea de John Green

Titlu: Sub Aceeaşi Stea
Titlu original: The Fault In Our Stars
Autor: John Green
Editura: Trei
Pagini: 312



Deşi un medicament miraculos i-a prelungit viaţa, Hazel Grace Lancaster, în vârstă de 16 ani, are impresia că de când se ştie a fost "în fază terminală". Însă atunci când fermecătorul Augustus Waters, suferind şi el de aceeaşi boală cumplită, apare la întâlnirile unui grup de suport unde merge Hazel, povestea fetei va fi complet rescrisă. Spirite înrudite, împărţind acelaşi farmec şi acelaşi simţ al umorului, Hazel şi Gus încep o cursă contra-cronometru în care învaţă ce înseamnă să iubeşti.


Sub Aceeaşi Stea.
Un nume extrem de frumos pentru o carte la fel de frumoasă. La recomandarea unor fete, mi-am făcut loc în bibliotecă pentru această carte. Începutul poate părea plictisitor, ca la multe alte cărţi. Dar cartea în sine nu este deloc plictisitoare.


Sub Aceeaşi Stea îţi va reda o bucurie enormă şi o tristeţe extremă. Te va purta pe un tărâm magic alături de doi adolescenţi bolnavi ce se iubesc până la sfârşit şi după. O fată cu cancer pulmonar şi un băiat cu cancer osos. Doi îndrăgostiţi care sfidează legile universului şi au parte de micul lor infinit. 



Această carte te va face să râzi, să zâmbeşti, să îţi doreşti extrem de mult un Augustus şi să simţi. Îţi vei da seama cât de preţioasă e viaţa, atunci când zilele îţi sunt numărate. Îţi vei da seama cât de mult suferă unii oameni, pe când noi ne plângem că nu avem cel mai nou Iphone apărut pe piaţă. Iubirea lor este ceva nemaipomenit, numai fiindcă ei au ales asta. Au ales calea cea grea, în care unul va suferi după celălalt, până când se vor întâlni amândoi în viaţa de apoi.

 Deşi a avut câteva lipsuri, iar traducerea lasă de dorit, eu una recomand cartea aceasta tuturor ce vor ceva uşor de citit, care să te facă, totodată, să faci parte dintr-un mic infinit.

''Pe măsură ce el citea, m-am îndrăgostit de felul în care adormi: lent, apoi, deodată, brusc.''

''Ăsta e lucrul despre durere, ea cere să-şi facă simţită prezenţa.''

''Depresia este un efect secundar al morţii.''

''Se pare că lumea nu este o fabrică de îndeplinit dorinţe.''

''Fără durere, cum am putea şti ce e bucuria?''

''Ar fi un privilegiu ca tu să-mi frângi inima.''

'' Gândurile mele sunt stele pe care nu le pot aduna în constelaţii.''





5 comentarii:

  1. Nu am citit cartea, dar e pe lista de asteptare. Am vazut in schimb filmul... Emotionant!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă ţi-a plăcut filmul, cartea o să-ţi placă şi mai mult. Mulţumesc pentru comentariile lăsate :D

      Ștergere
  2. Sunt convinsa de acest lucru, in batalia dintre carte si film, cartea a iesit mereu invingatoare, din punctul meu de vedere...

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt convinsa de acest lucru, in batalia dintre carte si film, cartea a iesit mereu invingatoare, din punctul meu de vedere...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi al meu. Foarte rar sunt cazuri în care filmul bate cartea.

      Ștergere